Kā es pats varu palīdzēt sava vēdera veselībai?

Teju ikkatru ir piemeklējusi diskomforta sajūta vēderā – pie tā lielā mērā ir vainīgs mūsdienu straujais dzīves ritms un stress, kā arī neveselīgs uzturs. Lai tu pats varētu palīdzēt sava vēdera veselībai un uzlabot tā darbību, esam sagatavojuši 6 lieliskus ieteikumus, kurus vērts izmēģināt un atkārtot ik dienas.

1. No rīta tukšā dūšā – glāze silta ūdens!

Sākoties pavasarim, konstatējam, ka mums uzauguši lieki kilogrami, āda vairs nav tik elastīga, piemeklē galvassāpes, aizcietējumi, locītavu sāpes, biežāka slimošana – ko darīt? Tas viss rodas, jo pa ziemu mūsu organisms ir pārskābināts. No sārmainām vielām organisms spēj atbrīvoties pats, bet ar skābām vielām ir citādi, un organismam ir jāpalīdz, to attīrot.

3. Veic elpošanas vingrinājumus!

Nogulies uz muguras, zem ceļiem vari palikt spilvenu, uzliec rokas uz vēdera un veic pavisam vienkāršu vingrinājumu – piepūt vēderu, saplacini, piepūt, saplacini. Tas nav nekas grūts un sarežģīts, bet būs lieliska pašmasāža vēderam, kas uzlabos kuņģa un zarnu darbību.

5. Uzņem šķiedrvielas!

Sabalansētam uzturam ir milzīga nozīme, lai justos labi un spēkpilni. Uzturs ir kā degviela mūsu organismam. Īpaša uzmanība jāpievērš šķiedrvielām, tās atrodamas tādos produktos kā linsēklas, graudaugi, rieksti, klijas, žāvētas aprikozes, dateles u.c. Šķiedrvielas palīdzēs gremošanas procesā un aizcietējumu gadījumā un tās daudz labāk ļaus mūsu organismā uzsūkties barības vielām un vitamīniem.

2. Fiziskās aktivitātes – ne mazāk par 2 stundām nedēļā!

Ir jāmāk izbrīvēt laiku fiziskajām aktivitātēm – viena pelde nedēļā atslābina vēdera muskulatūru, tonizē un uzlabo vielmaiņu. Ja baseins neiet pie sirds, to vari aizstāt ar riteņbraukšanu vai skriešanu. Sportot vajadzētu ne mazāk par 2 stundām nedēļā, jo mazkustīgs dzīvesveids ir pamats daudzām gremošanas sistēmas un zarnu trakta slimībām. Lieliska ideja – braucot uz darbu vai skolu, no sabiedriskā transporta izkāp vienu pieturu ātrāk un dodies tālāk kājām. Tas arī ļaus ķermenim labāk pamosties un ieiet dienas ritmā.

4. Izvairies no stresa!

Protams, ikdiena mēdz būt trauksmaina un var teikt, ka izvairīties no visām stresa situācijām ir neiespējami, bet tās noteikti var samazināt. Trauksmains un stresains dzīvesveids var būt cēlonis tādām slimībām kā gastrīts. Apdomā, kas tevi varētu relaksēt, piemēram, ieiešana vannā, mīļāko filmu skatīšanās, laika pavadīšana ar ģimeni un draugiem u.c. – tas palīdzēs sakārtoties iekšēji, mazinās spriedzi un radīs harmonisku pašsajūtu arī vēderam.

6. Palīdzi savai gremošanas sistēmai!

Ja esi nonācis situācijā, kad tevi tomēr piemeklējušas sāpes, diskomforts vai jūti dedzināšanu barības vadā, īstermiņā tev var palīdzēt aptiekās nopērkamie bezrecepšu līdzekļi. Tie noteikti ļaus ātrāk pārvarēt nepatīkamās sajūtas, un varēsi mierīgi atgriezties ikdienas darbos. Tikai atceries – lai ilgtermiņā justos labi, par sava vēdera veselību jādomā ik dienas, mazinot stresu, izvēloties aktīvu dzīvesveidu, kā arī uzņemot veselīgu un sabalansētu uzturu.

1. No rīta tukšā dūšā – glāze silta ūdens!

Sākoties pavasarim, konstatējam, ka mums uzauguši lieki kilogrami, āda vairs nav tik elastīga, piemeklē galvassāpes, aizcietējumi, locītavu sāpes, biežāka slimošana – ko darīt? Tas viss rodas, jo pa ziemu mūsu organisms ir pārskābināts. No sārmainām vielām organisms spēj atbrīvoties pats, bet ar skābām vielām ir citādi, un organismam ir jāpalīdz, to attīrot.

2. Fiziskās aktivitātes – ne mazāk par 2 stundām nedēļā!

Ir jāmāk izbrīvēt laiku fiziskajām aktivitātēm – viena pelde nedēļā atslābina vēdera muskulatūru, tonizē un uzlabo vielmaiņu. Ja baseins neiet pie sirds, to vari aizstāt ar riteņbraukšanu vai skriešanu. Sportot vajadzētu ne mazāk par 2 stundām nedēļā, jo mazkustīgs dzīvesveids ir pamats daudzām gremošanas sistēmas un zarnu trakta slimībām. Lieliska ideja – braucot uz darbu vai skolu, no sabiedriskā transporta izkāp vienu pieturu ātrāk un dodies tālāk kājām. Tas arī ļaus ķermenim labāk pamosties un ieiet dienas ritmā.

3. Veic elpošanas vingrinājumus!

Nogulies uz muguras, zem ceļiem vari palikt spilvenu, uzliec rokas uz vēdera un veic pavisam vienkāršu vingrinājumu – piepūt vēderu, saplacini, piepūt, saplacini. Tas nav nekas grūts un sarežģīts, bet būs lieliska pašmasāža vēderam, kas uzlabos kuņģa un zarnu darbību.

4. Izvairies no stresa!

Protams, ikdiena mēdz būt trauksmaina un var teikt, ka izvairīties no visām stresa situācijām ir neiespējami, bet tās noteikti var samazināt. Trauksmains un stresains dzīvesveids var būt cēlonis tādām slimībām kā gastrīts. Apdomā, kas tevi varētu relaksēt, piemēram, ieiešana vannā, mīļāko filmu skatīšanās, laika pavadīšana ar ģimeni un draugiem u.c. – tas palīdzēs sakārtoties iekšēji, mazinās spriedzi un radīs harmonisku pašsajūtu arī vēderam.

5. Uzņem šķiedrvielas!

Sabalansētam uzturam ir milzīga nozīme, lai justos labi un spēkpilni. Uzturs ir kā degviela mūsu organismam. Īpaša uzmanība jāpievērš šķiedrvielām, tās atrodamas tādos produktos kā linsēklas, graudaugi, rieksti, klijas, žāvētas aprikozes, dateles u.c. Šķiedrvielas palīdzēs gremošanas procesā un aizcietējumu gadījumā un tās daudz labāk ļaus mūsu organismā uzsūkties barības vielām un vitamīniem.

6. Palīdzi savai gremošanas sistēmai!

Ja esi nonācis situācijā, kad tevi tomēr piemeklējušas sāpes, diskomforts vai jūti dedzināšanu barības vadā, īstermiņā tev var palīdzēt aptiekās nopērkamie bezrecepšu līdzekļi. Tie noteikti ļaus ātrāk pārvarēt nepatīkamās sajūtas, un varēsi mierīgi atgriezties ikdienas darbos. Tikai atceries – lai ilgtermiņā justos labi, par sava vēdera veselību jādomā ik dienas, mazinot stresu, izvēloties aktīvu dzīvesveidu, kā arī uzņemot veselīgu un sabalansētu uzturu.